söndag 30 september 2012

Kaneläpplen med toscatäcke

Har efter en fantastisk helg på Hooks Herrgård gjort en äpplepaj, absolut inget vi egentligen skulle äta efter all mat och dryck vi intagit från lördag eftermiddag till söndag frukost. Men en äppelpaj sitter aldrig fel. Jag "slängde" ihop den på 20 min + 20 min i ugn på ca 200 grader.

Här kommer recept. Som vanligt kan ni som tål mjölkprodukter ersätta det där det går.

Så många äpplen ni vill ha beroende på pajformsstorlek.
ca 6 äpplen skalade och klyftade blandas med
2 msk kanel och
0,5 dl socker
Skaka allt i en plastpåse tills det är "geggigt" i påsen. Häll i form
3 dl havregryn
100 g mjölkfritt margarin
1 dl socker
1 dl iMat grädde

Smält margarin, socker. Tillsätt grädden och låt småputtra i 10 min. Rör ner havregrynen.
Klicka ut på äpplen och Skjuts in i ugnen.
MMMMMMMMMM

1 kommentar:

  1. Nu läste du nog mina tankar, det där var precis vad jag var sugen på...mmmm. Har typ halva frysen full med äpplen från förra året, lär använda dom. Kram!

    SvaraRadera