lördag 17 mars 2012

Började bra denna lördag.

Denna lördag tyckte jag började bra. Visserligen vaknade jag med mkt värk och att inta tabl fyra på morgonen gör jag bara i absoluta nödfall. Jag väntade till 5 och då kollade jag lite på mail och stack sedan ut på en långpromenad så fort det började ljusna. Ruggigt värre idag. Kom hem 90 minuter senare med färska frallor till grabbarna. Hade en go och härlig frukost, gick och la mig med kaffe och tidningen. Tänkte sova en stund innan det var dags att lämna Oscar hos en kompis. Men Mats somnade och jag drog igång med det gamla vanliga, som att tvätta, vika tvätt, byta lakan  osv. Efter några timmar vaknade Mats och vi stack iväg och fikade en fika som inte någon av oss gillade. Majs jag dissar majs på varenda salladstallrik lägger dom sötade majskorn. VIDRIGT. Vi hämtade Oscar och sedan ännu en tråkig lördagseftermiddag med hockey. TRIST ja visst, Jag tror detta är första negativa jag skriver men idag är TRIST. Försöker tänka positivt. Svårt.
Får skriva lite om de grillade vildsvinskotletterna jag grillade igår. Mat brukar pigga upp.
Jag hittade krav kryddor specifikt för vildsvin så vad passar bättre än att  klappa in dessa godsaker i nystyckade vildvinskotletter. Ja, grillen åkte fram. Passade på att girlla lite kyckling lår också.
Till det här serverade jag rostade grönsaker och ett vitlöks/ört smör. Mmmmm det var gott.
Idag skulle grabbarna ha köksdag. Mats ville göra indiskt, Oscar vill ha sushi. Det blev sten, sax, påse. Oscar vann. Ska bli spännande att se när sushin serveras. Antagligen efter hockeyn. Istället vräker vi i oss onyttigheter som godis, sombreros, mjölkchoklad med mintkrokant, kaffe. Ja listan blir lång.
Nä det blev inget roligt inlägg idag. Sorry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar