torsdag 22 mars 2012

Stickcafé

Underbara Astrid. Tänk att hon tar sig tid att ta emot oss alla varje torsdag för att vi ska få sticka hos henne. Hon är fantastisk idéspruta, alltid glad och positiv. Det är en förmån att få komma till henne. Tack Astrid.
Jag har nu på börjat ett vitt linne. Mitt midsommarlinne blev så snyggt, något kort men fint blev det.

Idag har jag gjort 2 smörgåstårtor till min goda vän Emma som  fyller 25 år. Hm, är visst 21 år äldre än henne, men det kan man inte haka upp sig på. Tårtorna är laktosfria, är någon ändå intresserad av innehållet som bestod av ett lager leverpastej, bostongurka och laktosfri grädde, svartpeppar. Ett lager med stekt bacon och rökt kalkon, senap och laktosfri cremefrache. Ett lager med räkor, majonäs, dill, laktosfri  grädde,,cremefraiche o citronpeppar. Så kan jag skriva ned hela receptet. Gjorde två smakbitar och de blev rysligt goda. Lägger ut bild i morgon när de är färdiggarnerade.
Nej nu kallar kudden.

1 kommentar:

  1. Lät som riktig kalasmat... kanske något som även passar på ett 30-årskalas ;-)
    Skulle önska att det fanns stickcafeer här i Bollnäs. Ja, ja...
    Hoppas stämningen är god hos er, har hört hur det gått för HV.
    Inte så långt kvar till konsertdags heller;-)
    Kramis

    SvaraRadera